2010年12月5日日曜日

福知山のイタリアン サリーズ・キッチン・マーガ

Sally's kitchen Maga , an Italian restaurant in Fukuchiyama

 とてもシンプルな建物です。看板がなければ、道路からはレストランだとはわかりません。
入り口は駐車場に入って初めて見えます。裏の小径に面しているので、 表からはどこから入れるのか、ちょっとわかりません。
ドアを開けると、中はちょっと薄暗いです。左手に長い椅子。多分、順番待ち用。
でも日曜のお昼に行って、そこを使ったことはありません。
右手の壁伝いに行くとレジ兼受付。テーブルに案内してもらえます。テーブルはほどよい間隔で狭くはありません。パーティルームとかもあるみたいです。

The shop  looks very simple. You don't regard it as a restaurant if you find their signboard beside the street. You will find the entrance in going in the parking space. It faces the back lane and it looks a little hard to realize where to enter the shop.
Inside the shop it is a little dark, at the left there is a long bench for the guests who must wait for table. We haven't used it yet.
At the right there is a reception and checkout counter. They will lead you to your table. Tables are not so closed to each and it is comfortable.
They also have a banquet room.

お料理はイタリアンです、当然、でも地元の食材もかなりたくさん使っています。
今日は白菜のサラダで、ドレッシングはシナモンの香りがしました。
ランチの安いコースで、家人はパスタ、私はピッツァを選びました。

Dishes to be served are Italian, of course,  and they use lots of local food materials. Today they served Chinese cabbage salad with dressing sauce flavored with cinnamon.
 We selected the cheaper lunch course, hubby's choice was pasta and mine was pizza.

パスタはタリアテッレにボロネーゼソース、これもちょっとシナモンの香りがしました。
どうだかなぁ・・・美味しいけど、ちょっと・・・と言うのが私の感想です。
ピッツァはジャガイモとツナ。これはとても美味しかったです。

Pasta was tagliatelle with bolognaise sauce and it flavored a little cinnamon. I wondered if it was good or ????  Pizza was topped with potato and tuna , it was very delicious.


夏の初めに来た時は、梅ソースの冷製タリアテッレで、ちょっと「ずれてない?」と思ったんですが・・・梅ソースも冷製パスタも好きなのですが、それを組み合わせる意味が理解出来ませんでした。梅はうどんの方が美味しいし、パスタはトマトの冷製の方がもっと美味しい。私の偏見でしょうか? パスタソース、ここのシェフ、ちょっとずれてるかもです(笑
 
デザートは種類豊富で、(なんと!)お代わり出来るそうです。満腹だったのでしなかったけど。

Dessert was 9 sweets on a plate. You can have some more. We thought it enough and didn't order anymore.
 
左上から
キャラメルアイスクリーム(超甘い)
Caramel flavored ice cream
黒胡椒のショコラケーキ(辛い)
Chocolate cake with black pepper
パンナコッタ
Panna cotta
リンゴのゼリー(甘酸っぱい)
Apple jelly
ティラミス
Tiramisu
抹茶パウンドケーキ(苦い)
Pound cake flavored with  green tea
オリエンタルチーズケーキ(シナモン入り)
Oriental cheese cake
苺クレープ
Crepe with strawberry cream
柚子のシュークリーム(柚子はちょっと合わないのでは・・・)
Chou with Yuzu flavored cream

ここのシェフはスパイスを使って実験するのがお好きなようで(笑
でも、好きです、この店。
The chef seems to like having experiment with spice. LOL !
I like this shop.

2 件のコメント:

  1. お客さまはスパイス好きのシェフの実験台なのかしら?(笑)
    シナモンは北欧の食べ物にさんざん入ってるので
    IKEAの食堂で食べた物がよぎります(笑)

    返信削除
  2. マーガのお料理、上手に創ってあるので、スパイスだけ余計だと思うんですよね。(笑
    それも不意打ち的に意外な料理に意外なスパイスですから。

    あ、IKEAの、わかります!カレーにシナモン使ってました(笑

    返信削除

管理者が確認後コメントを公開します。

You can read your comment after my checking.